HANDELSBETINGELSER
Betingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Infant.dk 
Siden ejes og drives af: 
Infant ApS 
Vitavej 71 
8300 Odder 
Tlf. 31319990 
info@infant.dk 
CVR-nr. 39722828 
 
Betaling 

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA og MasterCard. 
Ved betaling med Mastercard Debit, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. 
Beløbet trækkes, når varen afsendes. 
Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes. 
 
Levering 

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. 
Varerne leveres 1-3 hverdage efter din bestilling. 
Vi tilbyder levering med PostNord. 
Vi tilbyder gratis levering. 
 
Fortrydelsesret 

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 90 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet "tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse". 
 
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. 
 
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. 
 
Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse. 
 
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. 
 
Undtagelser til fortrydelsesretten 

Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen eller emballagen på bleer og engangs-klude. 
 
Sådan fortryder du 
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til: 

Infant ApS, Vitavej 71, 8300 Odder,  

Tlf. 31319990, info@infant.dk
 
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 
 
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. 
 
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 
 
Returnering af varen og returomkostninger 
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Infant ApS, Vitavej 71, 8300 Odder uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. 
 
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. 
 
Vi afholder udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af varen. Kunden kan rekvirere en pakkelabels hos Infants kundeservice.  
 
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse 

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder. 
 
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. 
 
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. 
 
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. 
 
Varens stand ved returnering og emballage 

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. 
 
Vi opfordrer til at du tilbageleverer varen i originalemballagen og at denne ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. 
 
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 
 
Returret 

Vi yder returret i 3 måneder. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra udløbet af fortrydelsesretten. 
 
Reklamation – hvis der er noget galt med varen 

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. 
 
Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. 
 
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 3 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering. 
 
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 
 
Send varen forsvarligt emballeret. 
 
Klagemuligheder 

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder: 
 
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk
 
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -  http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@infant.dk
 
 

ABONNEMENTSBETINGELSER 

 

Bindingsperiode 

Som kunde hos Infant kan du pause eller opsige abonnementsaftalen fra dag til dag, dog senest 10 dage før næste planlagte forsendelse af dit abonnement. 
Ved køb af prøvepakken skal abonnementet opsiges senest 5 dage før første fulde levering.

Opsigelse 

Opsigelsesvarslet er 10 dage før næste planlagte forsendelse. Ved køb af prøvepakken er opsigelsesvarslet 5 dage før den første fulde levering. Abonnementet opsiges via din personlige log-in konto på infant.dk. 

 
Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 90 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, hvor du modtager første forsendelse. 
Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til info@infant.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne. 
 
Tilbagebetaling 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. 
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 
 
Hvis der er noget galt med abonnementet 

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte vores kundeservice på info@infant.dk
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer. 
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen: 
  
Levering af varer 

Ved levering af varer har du reklamationsret i 3 måneder. Kontakt os inden du sender varen. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for tre måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 
 
Træk på dit kort 

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort. 
Du kan også gøre indsigelse vedrørende "uautoriserede debiteringer" over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen. 
 

Persondatapolitik

Hos Infant er det vigtigt for os, at dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Du kan læse mere herom i vores persondatapolitik. 

 

Standardfortrydelsesformular 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

 

  • Til Infant ApS, Vitavej 71, 8300 Odder, info@infant.dk
  • Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer 
  • Bestilt den /modtaget den 
  • Forbrugerens navn 
  • Forbrugerens adresse 
  • Forbrugerens underskrift (Kan udelades ved henvendelse på mail) 
  • Dato